Politična levica na eni in politična desnica na drugi strani. Taka naj bi bila "normalna" delitev na dva politična pola. Pri nas seveda tudi ta delitev ni niti približno "normalna".
Predvsem pri nas levičarjev (na žalost) sploh ni. Pravzaprav verjetno so, a ne obstaja nobena vidna in močna leva skupina (stranka). Tiste, ki so sedaj na naši sceni označene kot leve, to v resnici niso...še celo več: levemu polu delajo sramoto, izraz "levičar" pa so spravili na nivo zmerljivke.
Veliko berem in vmes je veliko nesmislov...Dobro vprašanje: Slovenija, od kod jih jemlješ?
Od kje ideja, da so "desničarji" demokratični, "levičarji" pa ne oz. so zagovorniki totalitarizma? In kaj je narobe z idejo o večji enakosti?
Med prebiranjem sem naletel tudi na tole: Kako levica razlaga desnico in obratno?
Samo nekaj citatov:
"Ko združimo dvoje razlag, pridemo do simetrične podobe, do popolne
dvopolnosti. Vse kar ima desnica, ima tudi levica in obratno, struktura
levice je struktura desnice: od junakov v prvih črtah, do vloge
kapitala, mučencev in mitske fundacije.
Boš rekel, spoštovani opazovalec, da je dvopolnost pač normalna. Tudi
Združene države Amerike so politično dvopolne. Rekel bom, da imaš prav.
Toda Združene države Amerike s svojo dvopolnostjo pridobijo sintezo
družbenih dinamik in gospodarsko korist. Medtem ko naša dvopolnost nima
takega učinka, pač pa duši družbenega duha, ko ustvarja sovraštvo in
ekonomijo, ko jo podredi vseobsegajočemu političnemu spopadu."
" Resnici na ljubo, kadar nekdo razlaga svojega političnega tekmeca, bolj
govori o sebi kot o drugem. Težave in travme, ki jih ima sam s seboj,
projicira na svojega nasprotnika. Osebno negotovost (dvom) glede lastne
mitologije rešuje tako, da napada mitologijo nasprotne strani. Tihi
sram, ker je svojim ideološkim vodjem pokoren kot služabnik gospodarju,
prikrije tako, da se norčuje iz pokorščine, ki jo vidi na drugi strani."
" Pomagal si bom z znano špansko filozofinjo Adelo Cortina, ki loči tri
vrste demokracije: agregativno, emocionalno in deliberativno. Torej,
slovenska demokracija je emocionalna (čustvena). Pa ne le zato, ker smo
priča strastnemu trku dveg ideoloških drž, dveh zgodovinskih vizij (trk
sprošča vznemirljiva čustva, ki niso nujno negativna), temveč zato, ker
so volivci, ideologi intelektualci in politiki kot obsedeni z dvema
čustvenima stanjema, dvoumnima in nevarnima: z zamero in s strahom.
Slovenci doživljamo parlamentarne volitve kot nadaljevanje državljanske
vojne. Poganja nas zamera in volitve nam služijo kot priložnost, da
ranimo drugega, da ga ponižamo, da se maščujemo. Istočasno pa nas je
strah, da se bo zmaga nasprotnika za nas sprevrgla v bivanjsko grožnjo."
Meni pa se že dolgo zastavlja vprašanje: kaj je tisto, kar vpliva na posameznika, da postane pristaš in zagovornik ene ter goreč nasprotnik druge politike?
In še nekaj: ali se Slovenci sramujemo svojega izvora, svojih korenin? Ne pozabite, slovenci smo slovanski narod!
.
Ni komentarjev:
Objavite komentar