Pred kratkim sem v svojem prispevku skušal zajeti celotno delo Janeza Pence, le-ta pa nas s svojo aktivnostjo kaj hitro prisili v "apdejtanje"... tako je sedaj na voljo njegov naslednji prevod:
Avtor knjige Pravičniški um Johnatan Haidt (1963) je bil do nedavnega profesor socialne psihologije na oddelku za psihologijo Univerze v Virginiji. Danes živi v New Yorku, kjer je profesor predmeta Etično vodenje na Sternovi poslovni šoli Univerze v New Yorku. Raziskuje področje morale in čustev ter njihove inačice v različnih kulturnih okoljih. V strokovnih glasilih Science, Psychological Review in drugih je objavil 75 znastvenih člankov. Zaslovel je s svojim drugim delom Hipoteza o sreči iz leta 2005. Njegova tretja knjiga Pravičniški um: zakaj dobre ljudi ločujeta politika in religija je v izvirniku izšla leta 2012.
Knjige še nimam. Često se sprašujem, kaj je tisto, kar vpliva na človeško razmišljanje in pripelje do tako drastičnih nepremostljivih razlik v mišljenju, kot smo jim priča pri nas...in morda nekatere odgovore prinaša prav ta knjiga.
Založnik o knjigi
Pravičniški um je domišljeno in strokovno delo o človeški moraliteti, ki skuša odgovoriti na zelo aktualna vprašanja iz našega vsakdana: zakaj (naši) politični voditelji ne zmorejo konstruktivno sodelovati in sprejemati modrih odločitev in zakaj na splošno mislijo najslabše o resničnih motivih svojih državljanov v zvezi s katerimi koli njihovimi aktivnostmi? Socialni psiholog Jonathan Haidt v pričujoči knjigi raziskuje izvore teh delitev in kaže pot do boljšega medsebojnega razumevanja. Njegova začetna premisa je moralna intuicija, skoraj hipna percepcija, ki si jo ljudje ustvarimo o drugih ljudeh in o tem, kaj počno. Haidt dokazuje, da se te začetne intuicije med posameznimi človeškimi kulturami razlikujejo, pri tem pa je v svojem izvoru vključena tudi politična kultura levice in desnice. Z izpiljeno sintezo antropoloških, zgodovinskih in psiholoških dognanj skuša pokazati na ključne razlike med konservativnimi in liberalnimi vrednotami, pri čemer skuša zavrniti klasično evolucijsko stališče, ki naj bi nas v želji po preživetju naredila za individualistične sebičneže. Kot alternativo ponudi bolj prefinjeno tezo – ljudje smo v osnovi skupinska bitja, naše druženje in povezovanje je ključno za našo psihološko strukturo. Haidt v sklepnem delu knjige potem pokaže tudi to, kje ima vsaka stran prav in zakaj morajo za ustrezno raznolikost našega bivanja in njegov napredek živeti v družbi vse vrednote, od konservativnih do liberalnih. Pravičniški um je več kot aktualna knjiga za slovenske družbenopolitične dogodke zadnjih let.
Ni komentarjev:
Objavite komentar